Tröstäta VS Tröstshoppa

Ibland så inser jag hur jävulskt egoistisk jag är egentligen. Idag träffade jag min bästa vän. Hon är verkligen helt fantastisk och den enda i min närhet som jag egentligen klassar som en riktig vän. Hon släppte en enorm bomb under vår lilla träff. Hon är gravid. Jag ville lägga mig ner och gråta på plats. Jag grattade såklart henne, hon var ju lycklig över det. Anledningen till att jag blev så förkrossad är att jag vet vad det innebär när någon skaffar barn. De prioriterar inte sina vänner lika mycket längre. Helt plötsligt har de ju en familj. Jag gick därifrån helt tom. Vad kommer att hända nu? Måste jag hitta någon som kan ersätta henne?

Min impulstanke var att gå hem och vräka i mig allt i matväg jag kunde hitta. Jag började fantisera om det där goda brödet och nougaten jag visste väntade på mig. Jag gjorde mitt bästa för att skjuta undan tankarna. Istället hamnade jag framför datorn. Snabbt kände jag mig rastlös och tankarna återkom igen. Jag försökte tänka på något annat som skulle kunna ge mig en liknande effekt. Då kom jag på det: shopping! Jag letade mig in på zoovillage.com, desperat för att hitta något att köpa. Jag har länge suktat efter ett par Converse. Sagt och gjort, nu är de påväg hem till mig. Nu känner jag mig ganska nöjd ändå. Frågan är bara hur länge...

Kommentarer
Postat av: Ebba

En kompis till min syster fick barn förra året. Och fastän de hade varit supernära vänner innan så pratar de knappt med varandra längre... Hon har unge, villa, volvo och sin fästman nu, och partytjejen har numera scrapbooking som hobby o.O



2010-02-25 @ 17:24:16
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Att shoppa dämpar ångest och sug efter mat. Åtminstone för stunden. Det är likadant för mig.

2010-02-25 @ 20:22:08
Postat av: Isa

Bättre med shopping än hets! :)



Synd att höra om din vän, kan tänka mig att du hamnade i en riktigt knivig sitts. En typisk sittuation då jag skulle vräkt i mig allt som kom i min väg, och sedan lite till...

2010-02-25 @ 21:21:06
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Isa

Nej, det har inte gått bra. Jag gjorde precis det som jag sa att jag inte, inte, inte skulle göra: hetsåt blodpudding! Även godis och pankakor slank ner... Som jag skämms, jag har absolut ingen självdiciplin.



Kul att det gått bra för dig iaf! :) Jag ska testa shopping jag också...

2010-02-25 @ 22:31:21
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0