Telefonfobi

Jag hatar att ringa till människor jag inte känner. Bara sådana enkla saker som att ringa och avboka en tid hos tandläkaren är sjukt ångestladdat för mig. Jag blir så nervös. Tänk om jag säger något fel? Innan jag ringer upprepar jag alltid vad jag ska säga för mig själv i huvudet. Jag upprepar det flera gånger för att försöka slipa konversationen till perfektion. Det är samma visa när någon ringer mig. Jag svarar aldrig när det är skyddat nummer. Ringer det någon som jag inte känner så bra har det hänt att jag har struntat i att svara, för att jag är rädd för den där "pinsamma tystnaden" som kanske kan uppstå.

Det är ett samtal som jag har haft hängandes över mig i flera veckor nu. Det handlar om ett par inloggningsuppgifter jag behöver till skolan. Jag MÅSTE ringa, men jag VÅGAR inte. Det tar fan stopp varje gång. Jag sitter och sneglar på papperet med telefonnumret just nu. Jag har redan testat maila, men tydligen var jag tvungen att ringa. Det finns alltså ingen annan utväg än att greppa telefonhelvetet, komma på något bra att säga och sedan fejka den trevliga och glada rösten. Den där rösten som tillhör den där människan som är supersocial och inte alls är besvärad av att ringa...

Kommentarer
Postat av: Patrik

Fett cool bild! Jag hade sådan fobi innan med!

2010-03-04 @ 15:07:59
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Ebba

haha OMG återigen säger du exakt vad jag tänker och alltid trodde att bara jag var "misslyckad" nog att vara (ta det inte på fel sätt, menar ej att du är misslyckad, men det är så JAG känner mig för att jag aldrig vågar svara i telefon eller ringa eller liknande!)

2010-03-04 @ 17:09:15
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/
Postat av: lms

thanks! didnt go that well though.. how are you today?

2010-03-04 @ 19:00:48
URL: http://www.runningincircles.blog.com
Postat av: Isa

Precis. Haha för att vara ärlig var det första jag gjorde att kolla upp ditt IP-nummer... Bara för att försäkra mig om att vi vartfall inte bor i samma stad ;P



Ah, låter inte alls kul att behöva må så dåligt inför ett telefonsamtal. Hoppas det gick/går bra!

2010-03-04 @ 19:06:20
Postat av: lms

Seriously everything that could go wrong went wrong. I’m so frustrated with myself! I always say to myself of the end of everyday that “tomorrow is going to be a better day.. I am going to eat normal (or less) and don´t overeat”. But when the next day starts I just can’t seem to keep my fingers under control. I am happy that I’m not throwing up anymore .. cus that’s just a pain in the ass which im sure you are aware of.. I would be really fat if it wasn’t because I am working out so much. . I just wish I could turn back time you know.. to the time when I had control and had a beautiful body.. (even though I thought I was fat at that time as well..).. It’s starting to get late in Sweden I guess.. I hope you have a better day tomorrow. Keep on fighting baby. .

2010-03-04 @ 21:08:40
URL: http://www.runningincircles.blog.com
Postat av: Isa

Hahaha ja, värsta falls senarien snurrade runt i mitt huvud: Tänk om hon är tjejen på konsum, någon i klassen... Hej psykfall! :P Fast det enda jag vet är ungefär vart i landet du bor, jag har inte försökt snoka reda på mer än så.

2010-03-04 @ 22:47:46
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: s u b u r b a n. g i r l

åh öva öva öva framför spegeln, eller med ligg i sängen med en telefon i handen och öva ringa och säg det du ska säga.. de kommer hjälpa lite i allafall! (:

2010-03-05 @ 12:30:57
URL: http://thesuburbangirl.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har du fått svar från ätstörningsenheten? Kramar

2010-03-05 @ 13:33:47
Postat av: Cecilia

Usch för att prata i telefon!! :S

2010-03-05 @ 21:47:03
URL: http://Cemoangel.blogspot.com/
Postat av: LIFEISWHATYOUMAKEIT.

Jag trodde fan att jag var ensam om det där. "Telefonfobi", har ALLTID haft svåra problem att prata i telefon. Genom hela min uppväxt, jag kan förfan knappt ringa min pojkvän/närmsta vän (nu för tiden, knappt förr). Skönt att höra att det finns fler, puss.

2010-04-01 @ 22:25:12
URL: http://benniy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0