Dåliga vänner

Klarar man sig utan vänner? Jag vet inte, men jag börjar överväga att säga upp kontakten med mina. Jag är trött på dessa ytliga vänskaper. Jag vill ha riktiga vänner. Vänner som man kan prata om allt med utan att bli utdömd. Jag är den där vännen som lyssnar. Jag lyssnar, lyssnar, lyssnar och lyssnar. Stöttar, stöttar, stöttar och stöttar. Jag får höra de mest ointressanta saker. Ytliga jävla skitsaker, men trots det så lyssnar jag alltid uppmärksamt. Jag gör det för min väns skull, för jag tycker att vänner gör så. Men jag då? Ska inte jag bli behandlad på samma sätt? Ingen av mina vänner frågar mig någonsin något. Inte hur jag mår, inte vad som händer, hur det går i skolan etc. När jag försöker ventliera om något så är det uppenbart att de inte bryr sig. Tillslut slutar man försöka. Många människor är så äckligt jävla egocentriska. Som om jag någonsin ens skulle överväga att berätta om mina ätstörningar för dem? Därför är det så skönt att jag har den här bloggen och er läsare. Här får jag utlopp för hur jag känner och jag får stöd och feedback. Tack! <3

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Aweee.

Jag vet nästan precis hur det är...

Jobbigt som fan när folk verkligen är så jävla ego hela tiden.

Då är dom inte värda ens uppmärksamhet eller vänskap.

2010-02-17 @ 16:58:34
URL: http://Cemoangel.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Du skriver sådant som jag tänker! Jag känner precis likadant med mina vänner. Hur gör man? Väljer bort dem? Kram på dig!

2010-02-17 @ 17:48:59
Postat av: absolutjohan

Bra med blogg som en ventil ibland. Det var så jag började blogga på min första blogg. Sen efter ett tag blev den nåt helt annat än en ventil, den blev galen och knäpp istället.

2010-02-17 @ 18:11:52
URL: http://absolutjohan.se
Postat av: Rebecka

Sånt är så sjukt, jag vet hur det är, jag hade det likadant i högstadiet, så jag fokuserade enbart på skolarbetet, men det blev ju inte så kul i längden. I gymnasiet hittade jag bra vänner, och det nog inget bättre, jag är tveksam om man klarar sig utan...

Dock är det ju skönt att du iaf kan ventilera på bloggen lite, jag tror det är viktigt att få ut vad man bär på, oavsett vad det är =)

Kram<3

2010-02-17 @ 19:01:35
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Haha, tack :P

Ja va ska man säga? Man kan inte leva med dem, men det är fan svårt att leva utan dem med ^^

Allt hade varit lättare om de inte var så störda :P

2010-02-17 @ 22:56:33
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0