"Normal"

Jag har aldrig varit smal. Jag har alltid fått höra "du är inte alls tjock, du är normal ju!". Jag hatar det. Vadå normal? Ja, enligt mitt BMI är jag normal. Jag ligger på 22 just nu. Det är långt ifrån mina önskningar. Kanske har jag en skev bild av mig själv, men det är min bild och jag kommer inte bli nöjd förrän jag får som jag vill.

Varje gång jag ser mig själv i spegeln i förhoppning om att jag ska ha blivit smalare så drar jag alltid en djup suck. Så kommer ångesten. Varför åt jag allt det där? Var det värt det? Jag kommer alltid fram till svaret "nej, det var inte värt det". Förstår ni frustrationen?

Kommentarer
Postat av: olatidman

det är sjukt drygt när man inte känner sig nöjd..

2009-11-28 @ 19:30:44
URL: http://tidman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Intressnat blog... inte för att jag på något sätt kan relatera. Men kanske just därför de e intressant... de verkar ju tyvärr vara någonting vanligt bland folk... =S



Får jag fråga varför? Du inte känner dig nöjd och så? Vart ligger grunden för din relation till ditt utseende? Finns det en orsak till att du inte känner dig nöjd, och isåfall vad?



(de blir säkert ett långt inlägg, så om du vill får du svara med ett inlägg här, om de känns enklare, men skicka gärna en kommentar till mig om du känner för att svara... de vore väldigt intressant!)



Hoppas att du börjar må bättre och tycka du e hetare och hetare<3



Take care

Jessica

2009-11-28 @ 20:05:40
URL: http://iamjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0