Släktträff och kräkningar all wrapped into one

 

 

Igår hade vi släktträff här hemma. Maten flödade, efterrätter flödade, godis flödade etc etc. Jag åt, åt och åt. Spydde tre gånger under kvällens gång. Jag har aldrig vågat göra det när vi har folk här förut, men igår var jag tvungen. När klockan började närma sig natten började jag må riktigt jävla illa. Konstigt, tyckte jag, eftersom jag redan hade tömt min mage. Jag gick och la mig och vaknade runt 04, mådde skit, gick till toan och spydde ännu en gång. Ofrivilligt! Det är inte samma sak att spy frivilligt som ofrivilligt. Gång på gång vändes magen ut och in. Jag trodde jag skulle svimma. Medan jag spydde grinade jag över att jag förmodligen hade fått vinterkräksjukan och att jag skulle ligga och spy under nyårsafton. Det skulle ju vara min vanliga tur. Idag mår jag i alla fall bättre, men jag får illamående-attacker lite då och då. Fyfan, att spy är inte kul!

Kommentarer
Postat av: emma

Usch ja, jag hatar att spy... Det är en av de värsta sakerna jag vet

2010-01-03 @ 02:35:53
URL: http://emmmagustafsson.blogg.se/
Postat av: Karin

Fy vad jobbigt !

Skulle vilja tipsa dig om en film som heter You can heal your life av Louise L Hay.

Kanske kan den hjälpa dig med de frivilliga kräkningarna i alla fall.

Finns som bok också, men den är inte alls lika bra tycker jag. Tungläst och trist, men filmen är inspirerande.

Finns små klipp på YouTube, fast där kan de flesta verka lite flummiga eftersom de är tagna ur sitt sammanhang, men kolla gärna !

Hoppas du hittar ett sätt att gilla dig själv, för det är det som är det viktiga i livet !

Svårt, men möjligt om man inte förväntar sig att allt ska vända på en dag.

Kram !

2010-02-01 @ 19:43:26
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0